ריברסינג – נשימה מעגלית

ריברסינג ונשימה מעגלית

אם הייתי אומר לכם שיש לי כפתור שיכול להחזיר אתכם בזמן לנקודה שבה תוכלו לתקן משהו מאוד גדול ומשמעותי שמשפיע עליכם במקומות רבים בחיים ? 
משהו שמכשיל אתכם ואתם בכלל לא מודעים אליו ?
וכל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק אם זה אמיתי זה להגיע אלי למפגש או לסדנה קצרה של מספר מפגשים ? 

ריברסינג

מה זה ריברסינג ?

ריברסינג הינה טכניקה בה אנו משתמשים בנשימה ככלי לריפוי והעמקת המודעות העצמית שלנו. בעזרת תרגול הנשימה ניתן להגיע לשינוי מצב תודעתי דרך שחרור שליטה מוחלט על הגוף-נפש שלנו, דבר המאפשר לנו רגע לחוות מצב תודעתי חדש מהמצב היומיומי.
במצב של שחרור שליטה מתגלים אלינו תכנים תודעתיים עמוקים מלאי עוצמה. 

ההיסטוריה של הריברסינג 
הריברסינג שימש תרבויות עתיקות(סופים,יהודים,אבוריג’ינים…) עוד מימי קדם, לרב השתמשו בתהליך הנשימה לטיהור הגוף והנפש לפני טקסים מסורתיים.
אלינו הגיעה הטכניקה ע”י לאונרד אור. לאונרד היה מאמן עסקי אשר יום אחד יצא מהמקלחת (אולי סאונה,ג’קוזי …) תוך כדי סוג של “התקף נשימה”, הנשימה הייתה מלאה ומהירה והוא חווה את חווית הלידה שלו מחדש, כן!

הוא ממש חווה את הרגע בו יצא מהרחם ביום היוולדו. הוא החליט לחקור את העניין ובעזרת הפסיכולוגית סונדרה ריי הם חקרו, פיתחו והביאו את הטכניקה אלינו לעולם המערבי. 

למה לחוות את הלידה מחדש? 
פסיכולוגים ותאורטיקנים הראו שרגע הלידה מאוד משמעותי על חיינו.
משמע הדרך שיצאנו לעולם מרחם אימנו הינה בעלת השפעה עצומה על אישיותנו.
למשל, ילד שיצא בניתוח קיסרי לא חווה את המאמץ ביציאה לחיים (הצלחה) והים הוא בן 27 והוא לא מבין למה הוא לא מתאמץ להצליח. 
או למשל, ילדה שחבל התבור נכרח סביב צווארה וחוותה כמעט-מוות, פוחדת מהצלחה כי הרגע הזה נחוותה אצלה ככמעט מוות. כמובן שאלו דוגמאות מיני רבות והם משתנות מאדם לאדם גם שהלידה הייתה זהה. 

קיימים בנו זיכרונות תאיים אשר מעוררים חוויות מהעבר בסיטואציות מסויימות והופך אותם לדפוסי התנהגות, חשיבה ואמונה. 
בעזרת הריברסינג ניתן להגיע אליהם, לטהר אותם ולהשתחרר מחוויות העבר. 
על כן, מטרת התהליך היא לא בהכרח לחוות את הלידה מחדש, אלה ללמוד לשחרר שליטה על מנת לשחרר חוויות מהעבר כאלו ואחרות וליצור שינוי מהותי בחיינו. 

שחרור השליטה – רבים מאיתנו מנסים להיות בשליטה כל הזמן דבר הגורם לרב למאמץ וקשיים בחיים, כאשר אנחנו לומדים לשחרר שליטה על הנשימה אנו למדים גם לשחרר שליטה ביום יום, להפחית מאמץ משמעותית בחיינו ולהתמסר לחיים.
כוונתי היא לא להיות עצלנים ולא לעשות כלום אלא בתוך העשייה היומיומית לומדים  להרפות, להתמסר ולהבין שלא הכל תחת שליטתנו ויותר ממאה אחוז אנו לא יכולים לעשות!
מצב תודעתי שכזה מאפשר לנו לקחת אחריות על חיינו ולהפחית משמעותית רגשות אשמה המתלווים אלינו בעקבות ניסיונות השליטה שלנו באירועי החיים. 

כיצד מתבצע הריברסינג?
תהליך תרגילי הנשימה מתבצע יכול להתבצע באופן פרטני או בקבוצה.
תהליך הנשימה הינו תהליך עוצמתי בעל השפעה עוצמתית על המודעות וההתפתחות שלנו, על כן יש להתייחס אליו בצורה מכובדת וליווי צמוד ואמטפטי. 

טיפול ריברסינג פרטני –

טיפול ריברסינג פרטני אורך בד״כ כשעה וחצי אשר משלב שיח קצר (לעיתים משתמשים בכלים השלכתיים, אפשר גם חלומות) מגבירים מודעות לנושא מסויים בחיי המטופל ומתחילים לנשום, הנשימה מתבצעת בשכיבה ועיניים עצומות תוך כדי לווי של המטפל בדמיון מודרך,מוסיקה,התמקדות ומה שנדרש. הנשימה אורכת בערך שעה ולאחר מכן מקרקעים את התהליך בשיח.

 

סדנת ריברסינג קבוצתית –

טיפול סדנת ריברסינג בתהליך קבוצתי אורך כ-5 שעות והוא משלב שיחה בנושא מסויים תרגילים קבוצתיים או אישיים ונשימה בקבוצה.
למה לנשום בקבוצה ? השתתפות בקבוצה מאוד ע
צמתית מאחר ובחלק מתרגול הנשימה אנו לומדים דווקא לשחרר שליטה ואיך להתנהג בקבוצה בצורה מאוד אינטימית. לכל אחד יש קצב משלו להיפתח ולכן מומלץ לעבור סדנא של מספר מפגשים ולא חד פעמי.

לעיתים חברי הקבוצה משקפים דמויות מהחיים ומאפשרים לנו לעשות עבודת עומק מול אותם האנשים בתוך “חממה” טיפולית המאפשרת לבטא כל מה שעולה תוך כדי ליווי והכוונה של המורה.
כמו כן, לפעמים מספיק לשמוע מישהו מדבר על הקשיים שלו והחוויות שלו כדי לא להרגיש לבד ולהרגיש בנוח את מה שאנו חווים ואת הקשיים האישיים. אחרי הכל לכולנו יש חוויות וקשיים שונים אך דומים…

איך אני התוודעתי אל הריברסינג

בחוויה האישית שלי נחשפתי אל הריברסינג במסגרת לימודיי במכללת רידמן במגמה לפסיכותרפיה טראנספרסונלית.
הרבה חושבים שמדובר בריברסינג מהמילה ריברס של לחזור אחורה בגילגולים, זה לא כך, מדובר על תהליך עוצמתי מעבר לכל דמיון, התחושות, הרגשות, המחשבות, הזיכרונות הכל ביחד בתוך מערבולת של שחרור שליטה תחושה אינסופית של חופש מלווה רגע של כיווץ ורגע של חופש שום דבר לא ברור אבל מה שבטוח משהו קורה פה.

תוך כדי למידה והעמקה של התהליך נוכחתי לגלות כמה שליטה ומאמץ נטועים בחיי ובאישיותי. בעזרת מוריי המדהימים (יניק קקון וחן עין הבר) למדתי כיצד לשחרר שליטה ולהשתחרר מחוויות העבר אשר תקעו אותי במידה כזו או אחרת. לאחר הריברסינג חל בי שינוי מהותי מאוד, חשיבה חדשה, אמונה חדשה, התנהגות חדשה ממש דרך חדשה לחוות את החיים.

אם לפני כן הייתי שמנמן ועצלן, בעזרת הריברסינג התחלתי לקום כל בוקר ולעסוק בספורט עד כדי כך שהגעתי לרוץ מרתונים ל”ארוחת בוקר” הרגלי תזונה חדשים, חיבור רגשי חדש אפילו החושים התחדדו ריח שמיעה טעם ובכלל התשוקה לחיים התעוררה והתעצמה.
כמו כן, למדתי להשתמש בנשימה ברגעים מכווצים בחיים ומנוע מחוויות חדשות להיטמע בי והכל בעזרת נשימה…

רוצים לשמוע עוד ?

Scroll to Top
דילוג לתוכן